2011. október 24., hétfő

SZEMEN-SZEDETT-LELETEK

2 hete pénteken Brigivel elbaktattunk a szemészetre, ahol kíváncsian vizsgálták a szemem felől a fenekem, hogy édes-e már? Tehát szemfenék-vizsgálatról volt szó!
Nem fájdalmas dolog, kicsit pepec időtöltés. Először is feltámasztottam az állam egy computer tartójába.Majd bele kellett nézni egy lyukba, ahol egy tök homályos kép volt, amit aztán a gép szépen beélesített és kitalálta hogy jó nekem! Végre nem kellett semmit magyaráznom!
Aztán jött a fekete leves , a szemnyomás mérés!Hála Istennek fejlődött az orvostudomány, mert 20 éve még súlyokat rakosgattak állítólag az ember szemgolyójára! Na azt már nem!!! Mostanra kifejlődött a tudomány, az előző gépben a szemem elé kijön egy kis fúvóka és a tágra nyitott szemembe belefúj egy pici levegőt!
Na persze kezdődött a hajcihő: asszisztensnéni kéri, hogy a jobb szemembe belelóg egy szempilla, azt szedjem ki! Ja tépjem ki, mint a hajamat! Valahogy kivarázsolom a szememből, így a gép belém lát!
Néni mondja ne pislogjak!Aha, abban a szent pillanatban ahogy a levegő hangját meghallom, rögtön a reflex becsukta a szememet! Röhögés! 10-ből 9 ember ezt teszi.Na jó, nekiveselkedünk még egyszer!Akkorára nyitom a szemem, hogy a szemgolyóm kiesik majdnem! Fújás sikerült.
Következő tortúra: szemüveg nélkül, az egyik szem letakarásával nézzek bele egy "diavetítőbe" és a zöld lámpácskát figyeljem.Szóljak amikor már nem remeg a lámpácska! Ülök mint egy óvodás a széken, egyik szememen papír, a másikkal meredten nézem a hüje kis zöld fényt. Ugrál mint a húsvéti nyuszi a fűben! Amikor úgy látom nem ugrál szólok, de a néni visszakérdez: biztos nem vibrál? Hát én már zöldben látok akkor mindent! Na addig alkudoztunk, amíg eltalálom mikor áll a zöld lámpa! Akkor én indulnék is! Piros lámpa! Másik szemmel ugyanezt végig csinálni!
Na valahogy villogó szemekkel becsámpázok a doktornőhöz. Székbe beülni, irdatlan nagy és erős nagyító a szemem elé, orvos a másik oldalon kukkol , én meg itt nem látok semmit! Nézzek erre-arra-amarra! Zseblámpa fénye a szemembe, villog minden!!!!
Na cseppentünk, kicsi "Atropint" /lehet hogy már más a neve/, ettől kitágul a pupilla! 20 perc üldögélés kint. Brigi őrködik, rajtam tartja a szemét! Dumálunk, röhögünk; meséli a szem-műtétéjét,vidám az élet!
Mondták színesben fogom látni a világot, meg hogy csípni fog a cseppentés. Szerencsére nem csípett, és fekete-fehérben maradt minden!
Na a pupillám kitágult, akkora lett, hogy fekete lett az egész szemem!!!Bogár-szemű!Zoli később azt mesélte nekem, hogy így jobb a pixeles felbontásom! Ha megállított volna egy rendőr, tuti narkósnak hisz!
Székbe visszakacsázás, lámpa megint!Irdatlan éles fénye van, azt gondoltam megvakulok!
Szerencsére nincs baj, jól van a fenekem és maculátlan vagyok!Nem vagyok degeneratív! Mármint szemészetileg!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése