2011. október 30., vasárnap

MÁV VÁGÁNY I.



Pénteken délben elindultam az aktuális trolijárgányon a megboldogult MÁV kórházba. Tulajdonképpen előtte "feltérképeztem" amennyire lehetett, az épület komplexumot.Effektíve előző este kocsival odahajtottam a bejárathoz, és megnéztem a 8 kiírást rajta.Kezdtem elveszni az információk között, a ki és hol és mikor és minek menjen be itt, és a mettől meddig lehet itt bemenni egyáltalán!
Az mellékes, hogy  a MÁV-ból hogy lett Vasút-egészségügyi (betegek a vonatok és a masiniszták?)és Honvédkórház ( betegek a katonák is ?) elnevezés, és hogy miért van 4 bejárat és hogy miért van a rendelő is külön, na ezt nem tudtam megfejteni!
Dél körül landoltam a "vágányok mellett" és  még az esélytelenek nyugalmával csörömpöltem be (szó szerint!) a Rippl Rónai utcai irdatlan üvegajtón.Na bent a váróterem fogadott! Tényleg olyan , mintha a Keleti pu. Albán szekciójában találtam volna magamat. Az hogy nem égtek a lámpák, hogy nincs büfé, hogy nincs recepció hát elhanyagolható dolog. Ott álltam mint egy vidéki kislány  a nagyvárosban.
Jobbra néztem és ott ült a Vagyon Őre!Hogy mit őrzött a bácsi, nem derült ki, de azért megkérdeztem hol találom a diabetológiát? Rám nézett és azt mondta itt nincs olyan, majd elfilózott és visszakérdezett, hogy diéta-osztály?!  Mondom neki, hogy biztos van diabetológia, mert a "cukros-bácsi" (Diabetológus) azt mondta ebben az épületben van, a kardiológia mellett. Hát megnézi a kezébe akadó papírlapot és magyarázza, hogy az nem itt van, hanem menjek fel a liften a 6.emeletre és menjek át a másik épületbe balra  és ott menjek le az alagsorba!Aha , mi vagyon én vakond?
Megköszönöm és az utamat a falon lévő bazi nagy "térképhez" irányítom! Térkép-szerűség: nagy összefüggő színes négyzetek, betűk és a lényeg a piros pötty: Ön most itt áll! Jaj de jó, akkor telefonos segítséget kérek, tárcsázom a doktor bácsit!Valamit sejthetett, mert Ő ajánlotta fel hogy hívjam és megment. Amíg várom a kapcsolást, a Vagyon Őre odajön és kedvesen mondja, hogy szerinte ha ebben az épületben van, akkor valamelyik kórtermet nevezik annak. Na most erre mit mondjak, inkább csak mosolyogtam!
Asszisztensnő felveszi a telefont, mondom itt vagyok, a piros pöttynél! Ja akkor menjek fel a liften a 3.emeletre majd forduljak balra, aztán jobbra, menjek egyenesen a falig, aztán balra a vasajtóig!Gondolta majd úgy közlekedem , mint a denevérek! Faltól falig? Mondom jó de melyik épületben, A vagy C ? Ja arról fogalma sincs, hogy Ő most hol van!!!
Itt azért elkezdett emelkedni a cukrom, lift nélkül is!!!! Oké mondom majd érkezem, a kettes vágányon!
Őrtől kérdezem szegénytől, hol a lift? Ja menjek balra aztán a 3 liftet nyomogassam, valamelyik jön!
Hát nekiindultam, liftet megtalálom, az egyikre rá van írva műtős lift! Mi van a míg felérnek a hatodikra kész a vakbél operáció???Nem merem megnyomni sem , nehogy egy műtősnő elkapjon egy körre, és plasztikázza  a fülemet!

Találok egy normálisnak tűnő liftet, akkora mint a konyhám!!! Két ajtó van rajta, gombok, lámpák. Jesszusom ebből valaha kiszállok?Vagy büfét nyitok benne? Gyorslift! A gyomrom érzi, ő is liftezik...
Á vágány mellett kérjük vigyázni; á mint Álámér! Végre kiszabadulok. Fogalmam sem volt hol a frászban vagyok. Gondoltam van szájam majd megkérdezem.Aha de teremtette lélek sem volt ott először! Ez lenne a hullaház? Na végre élő lelek tűnnek fel a hosszú fehér folyosó végén!!!Megyek és megyek egyszer csak egy kerengőbe érek, jobbra ajtó, felirat:koraszülött intenzív!
Na most hogy én itt mit keresek, arról sejtelmem sem volt, de sírni szerettem volna! Nincs is gyerekem!Nem is lesz sajnos, kegyetlen tréfa. Balra nézek bácsi tolószékben, kiabál be egy ajtón, felirat EKG! Na itt nézik meg, ha kiborulok , élek-e még??
Balra szűk folyosó, ajtók, rajtuk kis névtáblák!! Arra megyek, nekicsattanok a nyitott vasajtónak! alumíniumból van!Közben érzékelem hogy a kerengőben egyre többen lófrálnak leletekkel a kezükben és keresik az orvosokat! Hahahaha!Sorstársak!
Na a névtáblákon a betűk kb.4 milliméter nagyok, tehát miután jól látok mindegyikhez odanyomom az orrom. Kb. a negyediknél rátalálok a keresett dokira!!! Lerogyok a padra!A  MÁV kórházban jó a fűtés, kb.35 fok van, ablak nuku, így bikinire vetkőzök szinte, csurog a hátamon a víz!
Leülök és Snoopy-tól lízingelt álljpoddal játszom, próbálok lenyugodni! Legközelebb gps-szel jövök!?
15 perc után félve bekopogok, ajtó kinyílik, mondom csak szólok idetaláltam.Még azt gondolják hüje vagyok és nem találok oda! Invitálás be!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése