2014. június 30., hétfő

LISZTÉRZÉKENYSÉG VAGY SZIMPLA SZÉLMALOM-HARC?!

(kép:Vivapo)

Tegnap este a Gasztro-angyalt néztük Macival az M1 műsorán.Nagyon érdekes téma volt, a lisztérzékenységről volt szó! Anyukám lévén érintett vagyok a témában, így nagy figyelemmel kísértem a bemutatott recepteket ! A baráti kör is érintett, Dani is egy bő évig ezt a diétát követte, így nem tévedtem ismeretlen terepre!
Aztán egy szakértő hölgy beszélt mindenféle tünetekről, orvosi vizsgálatokról, stb.fontos dologról! Na itt sajnos bogarat ültetett a fülembe.... Persze kattogott az agyam, mi van ha én is az vagyok? Mi van ha a cukorbetegségem mögé bújik a cöliákia? Mi van ha észlelek magamon egy-két tünetet? Tiszta ideg lettem!
Genetikailag csak a cukrot örököltem, de ki tudja mit nyertem még meg magamnak.....
Sebtében írtam kedvenc kis Snoopymnak, kértem hozzon nekem egy lisztérzékenységi-tesztet a Táplálékallergia Centrumból!
Nem is azon aggódtam igazán, hogy nem ehetek kenyeret, legalább lefogyok jobban, de még egy púp nem hiányzik a cukromon kívül! Szóval kicsit paráztam be! Igazán a rozskenyéren és a néha megsütött piskótán kívül, nem sok gluténes cuccal dolgozom!Anyu hagyatéka, hogy megtanított a gluténmentes főzőcskézés alapjaira! Mondjuk a kedvenc bulgurom nagyon hiányzott volna!!!!!
Nos ma délelőtt landolt nálam a teszt, csekély 3950.- volt az ára! Így legalább nem költöm csokira ezt a pénzt :)

Helyes kis finn termék, egy csepp vérrel el lehet dönteni izguljunk-e vagy nem! Ha pozitív lett volna, akkor természetesen szakorvoshoz fordulok! És nem dugom a fejem a homokba!


Adnak hozzá vér-profin egy vérvételi lándzsát,egy alkoholos törlőkendőcskét, reagens kapillárist, kémcsövecskét reagens anyaggal, ja van ragtapasz is és külön fémzacskóban a tesztcsíkot és egy cseppentőt!Tök egyszerű, úgy mint a vércukor méricskélés!
Letörlöd szépen az ujjacskádat az alkoholos kendővel, megszárad, majd a vérvételi lándzsával megbököd magad, a kapilláris csövecskét megtöltöd a kibuggyanó véreddel.Aztán a kis csövecskét beleteszed a reagens löttybe, bedugaszolod és rázod!Aztán a cseppentővel felszívod a piros kis véres löttyöt és 3 cseppet a teszt megfelelő helyére csöppentesz! Ezek után néma csendben ülsz és fohászkodsz, hogy csak egy csíkod legyen! Tehát hogy negatív legyen a teszted!
5 perc múlva jön ki a végleges eredmény!Addig nem mozdultam... Az lett, hála Istennek!


Kicsit úgy éreztem magam, mintha az NCIS helyszínelője lettem volna egy pár percre!
Szóval most azért megnyugodtam, nem vagyok lisztérzékeny; de ez nem azt jelenti hogy nem folytatom harcom az egészségemért!
Nem árt néha kicsit elhagyni ezt-azt a kajánkból! Aztán persze visszatérni a rendes kerékvágásba és élni az életünket normálisan!Már amennyire én normális vagyok :))))















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése